SerieDressyr

Igår torsdag 14:e oktober 2013 kl 08:40, första gången jag och Parad ställde upp och red ett program ihop.
Vi hade förjäkla roligt! Just därför jag vill göra detta med honom, är ju så roligt! Fixandet innan, uppvärmningen ihop, rida ett program och göra då bra vi kan!! :D Höll ju tillbaks Parad i traven tyvärr, för att jag har så svårt att sitta ner i hans skumpiga trav. Tänkte att de är bättre att jag kan rida på ett korekkt sätt än att sitta å hoppa som en spratteldocka å Parad inte förstår alls va jag försöker med! x) 
Och domaren kommentera direkt efteråt å sa att jag behöver få mer fart å action i traven, inte hålla tillbaka så mycket för då släpar hästen bakbenen efter sig. "Det ska vara jobbigt att sitta ner i traven!!" sa han åt mig. Och han har helt rätt, jäklar va jag ska öva nu!! x)
 
När jag skulle rida ut från banan så sa han att de blir tyvärr endel avdrag pga traven då, vilket va tråkigt när det såg så bra ut i övrigt. Galoppen va han väldigt förtjust i tydligen! ^^
Så jag trodde vi inte skulle få nå speciellt hög placering. Sju till red ju i samma klass och några av dom var ju vår duktiga ridinstruktör löjtnant Johansen på sin välridna fina häst Volt och Öv löjtnant  på Markör.
 
Men vet ni vad? Vi vann!!! :D 64, 40% fick vi! Tyvärr inte fått se protokollet/komentarerna än, får återkomma med de nästa vecka. 
Underbara goa häst, va jag älskar dig! <3 Å kan ju bara gå bättre härifrån! :D
 
Nu ska jag ut i skogen med bästa Parad, så han får lufta å busa av sig! Välförtjänt när man är så duktig ^^ Med oss har vi Sofie på Oktav, Roos på Uno och Pontus på Lavett!
 
Bilderna är ifrån igår, före och efter vi ridit våra program. Nästa gång kommer Roos ställa upp med Uno också ;)
(Pontus på Lavett, jag på Parad och Sofie på Oktav)
 
 
 
 
 

Kommentera här: