Dagens bistra sanning...

Längesedan jag skrev något på min kära lilla blogg. Har en heeel del (JÄTTE MYCKET) att uppdatera om, hänt ganska mycket sedan sist. Hehe! :)

Men jag kommer att börja med idag. Börjat dagen med att jobba (jobbar numera på SevsnkaFönster, sa upp mig från militäryrket i storstan för ganska exakt 2år sedan), nyss kommit in efter promenad/springtur med min älskade vän fröken Freddie. Kom en störtt skur med regn när vi kommit halvvägs, hon var nybabad igår... Kul med afghanhund :P Hehe! Har idag startat med min "Börja må bra, bli piggare och kunna få på mig mina favorit kläder igen" utmaning med mig själv. Jag var igång riktigt bra i vintras/våras, men kom av mig helt när denna otroligt heta sommaren kom, sen har det bara fortsatt utför... Så nu har jag bett en "bekant" om hjälp och inspo. Har lagt upp en schema för 12veckor. Startar på 90,1kg...

Idag, måndag, börja vi (jag och Freddie, hon får hänga med och stå ut med träningen hon också!) med rask promenad och löpning 60min totalt. Efter att ha borstat/blåst henne torr så har vi ätit, jag har petat i mig lite kyckling :) Beroende på vädret imorgon så blir det en kortare vända på cykeln med Freddie eller en lite längre sträcka utan fröken.

Mer än så blir det inte denna gången, måste fixa med lite tvätt. Avslutar med en "OhMyLordJagDörSkämsIhjälKillMePlease-bild" på mig själv, dagens bistra sanning...
Nu kan/ska det bara bli bättre! xD 

 

Kommentera här: